Časté dotazy

Kedy je vhodné obdobie na prezutie pneumatík z letných na zimné a naopak?

Hranicou prezúvania sezónnych pneu je 7°C. Pod touto hranicou letné pneumatiky tuhnú a stráca priľnavosť k vozovke. Tak sa zvyšuje riziko nehody. Pokiaľ teda denné teploty klesnú pod 7°C nastáva pre motoristu ten pravý čas prezuť na zimné pneumatiky. Krajne neodporúčame čakať až na poslednú chvíľu. Vyhnete sa tak tradičným návalom v pneuservisoch, ale hlavne predídete riziku nehody, ktoré je vo chvíli napadnutia prvého snehu či príchodu prvých mrazov najvyššie. Na jar je hranica rovnaká - pokiaľ celodenné teploty dlhodobo stúpnu nad 7°C. Dlhodobo preto, že musíte počítať s možnosťou jarných mrazíkov.

Môžem mať na jednej náprave iné dezény?

V žiadnom prípade. Na jednej náprave musia byť identické pneumatiky. Tzn. rovnakého výrobcu, dezénu aj rozmeru. Na rôznych nápravách môžu byť pneumatiky rôzne, ale rovnakej konštrukcie. Teda radiálne. Neodporúčame však používať napr. na prednej náprave smerové pneu (so šípovitým dezénom) a na zadné nesmerové pneu. Môže to negatívne ovplyvniť správanie vozidla na vozovke.

Aká je záručná lehota pneumatiky?

Plná zákonná záručná doba je dva roky od zakúpenia. Predĺžená záručná doba platí ďalších 12 mesiacov, maximálne však päť rokov od dátumu výroby.

Aké rozmery pneumatík môžem na svojom vozidle používať?

Rozmer určený pre Vaše vozidlo máte uvedený v jeho technickom preukaze. Tu máte tiež uvedené alternatívne rozmery schválené výrobcom. Databázy schválených aj alternatívnych rozmerov nájdete v technickom radcovi.

Môžem použiť na moje auto iné rozmery pneumatík ako sú uvedené v technickom preukaze?

Pri použití neschváleného rozmeru (nemáte ho uvedený vo veľkom technickom preukaze) sa vystavujete riziku postihu zo strany polície, problémov na STK a problémov s poisťovňami. Pokiaľ chcete legálne používať neschválený rozmer, musíte požiadať dopravný inšpektorát polície SR o vykonanie zmeny v technickom preukaze.

Je vhodné použiť iba 2 zimné pneu na hnanú nápravu?

Jednoznačne neodporúčame. Pri zimnom obutí iba hnanej nápravy extrémne vzrastá riziko šmyku. Je to možno horší variant ako letné pneu v zime. Vodiči totiž podliehajú falošnej predstave bezpečia a oveľa viac riskujú.

Sú na zimu vhodnejšie užšie pneu?

To záleží na tom, v akých podmienkach vozidlo prevažne používate. Pre zimné podmienky - sneh či topiacom sneh sú vhodnejšie užšie zimné pneu, ktoré sa lepšie prerezávajú k pevnému podkladu zaisťujúcemu lepší záber. Pokiaľ Vaše vozidlo v zime používate predovšetkým v meste či na diaľniciach s prevažne suchými či vlhkými vozovkami, sú vhodnejšie širšie zimné pneumatiky.

KKde sa dozviem, akú veľkosť disku potrebujem na svoje auto?

Hľadanie v eshope je vytvorené tak, aby ste našli potrebný rozmer diskov pre Vaše auto. Pokiaľ tu svoje auto nenájdete, radi Vám telefonicky alebo cez email poradíme!

Čo znamená RF pri popise pneumatiky?

Skratka RF alebo tiež XL označuje takzvane zosilnenú pneumatiku. Táto pneumatika má oproti klasickým pneu zosilnenú konštrukciu = väčšiu nosnosť a je vhodná obzvlášť pre dodávky alebo podobne upravné automobily.

Čo spôsobuje "klepanie" do volantu, ktoré sa objavia zase zmiznú v určitej rýchlosti?

Nevyváženosť bicykla, jediná možnosť ako sa tohto javu zbaviť je navštíviť pneuservis.

Pneumatiky na mojom aute sú stredom úplne ojazdené a po krajoch takmer ako nové, čo to spôsobilo?

Toto je spôsobené príliš vysokým tlakom vzduchu v pneu. Naopak pri nízkom tlaku sú ojazdené vonkajšie strany a vnútorná časť je znateľne lepšia.

Môžu sa pneumatiky prerezávať?

Áno, ale iba tie, ktoré sú na to určené a to sú tie, ktoré majú na bočnici nápis REGROVABLE, čo sú prevažne pneumatiky pre nákladné automobily. Pri osobných vozidlách je to zakázané. Osobné pneumatiky nie sú na prerezávanie ani konštrukčne stavané, preto tu nikdy neexperimentovať!

Mám voliť na staršie auto nové pneumatiky alebo mi stačia protektory ktoré sú o niečo lacnejšie?

Cenový rozdiel medzi protektormi a novými pneumatikami v ekonomickej triede nie je zvlášť výrazný, nehľadiac na oveľa nižší kilometrový výkon a výrazne zhoršené jazdné vlastnosti pneu. Hoci sú celoprotektory (protektorovaný je aj bok pneumatiky) výrazne kvalitnejšie ako v minulosti, používajú sa na ne väčšinou stále rovnaké zmesi ako na letné tak na zimné pneu, čo v súčasnej dobe nezodpovedá vysokým štandardom kladeným na moderné pneumatiky a automobily. U pneumatík sa ale neopotrebuje len behúň pneumatiky, ale aj kostra, ktorá pri protektorovaní nie je obnovená a zostáva tak opotrebovaná. U protektorov nemožno zaručiť, že kostra všetkých 4 pneumatík je identická podľa značky, veku atď. - potom si teda zakúpite obnovené pneumatiky rovnakého vzhľadu, ale rozdielnych vlastností. Z toho plynúcou nevýhodou je aj nižšia rýchlostná kategória u protektorov oproti novým pneu. Inak neodporúčame používať protektory zvlášť na prednú riadiacu nápravu. Z toho dôvodu odporúčam zvoliť radšej ekonomickú triedu pneumatík ako protektory, ktoré stoja často len o 100kč menej a neriskovať tak svoju bezpečnosť a zdravie.

Mam ojazdené zimné pneumatiky. Koľko musí mať dobrá zimná pneumatika dezénu?

Pre správnu účinnosť zimných pneu na Vašom aute je vhodné používať pneumatiky s dezénom vyšším ako minimálnych zákonných 1,6mm. Čím je pneumatika viac ojazdená, tým sa predlžuje brzdná dráha vášho vozidla a to najmä na mokre alebo na snehu. Odborníci preto odporúčajú pri zimných pneumatikách minimálnu hĺbku dezénu 4mm. Pre porovnanie: Nové pneumatiky majú 8mm dezénu.

Čo mám robiť, aby bola životnosť pneumatík čo najdlhšia?

- Tlak v pneumatikách kontrolujte každých štrnásť dní alebo aspoň raz za mesiac, predovšetkým pred dlhšou rýchlou jazdou. Správny tlak je významným faktorom z hľadiska bezpečnosti aj životnosti pneumatiky. Táto kontrola by mala byť vykonávaná "za studena" (pred jazdou majú pneumatiky teplotu okolia). Nezabudnite tiež na rezervu (tú môžete preventívne nahustiť o niečo viac) a držte sa odporúčaní výrobcu auta.

- Pri každej výmene pneumatiky je potrebné vymeniť aj ventil. Zaručuje totiž vzduchotesnosť a prispieva k životnosti pneumatiky. Vplyvom odstredivej sily dochádza k jeho opotrebovaniu.

- Správne vyváženie kolies je dôležité pre potlačovanie vibrácií. Pomáha zabraňovať predčasnému opotrebovaniu pneumatík, ale aj závesov, riadenia a ložísk kolies.

- Skontrolujte geometriu vozidla kolies a rovnako tak aj geometriu náprav (zbiehavosť a odklon). Tým sa môžete vyhnúť nepravidelnému alebo abnormálne rýchlemu opotrebovaniu pneumatík. Zlá geometria spôsobuje abnormálne opotrebenie.

 

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povoliť všetkoNepovoľovať cookies